بیماریهای گوارشی

درمان زخم معده و درد ناشی از آن در طب سنتی

درمان زخم معده و درد ناشی از آن در طب سنتی

در تعریف نحوه ایجاد “زخم معده” باید گفت: در معده ما یک لایه ضخیم از مخاط وجود دارد که معده را از شیره‌های گوارشی محافظت می‌کند که فوق‌العاده اسیدی هستند و در هر زمانی در ترشح مخاط به‌وجود می‌آید، شیره‌های گوارشی بافت‌هایی را که به معده نزدیک است تحلیل می‌برد و همین امر باعث ایجاد زخم معده می‌شود.

شایع‌ترین نشانه زخم معده، احساس متوسطی از گرفتگی و سوزش در ناحیه شکم است؛ از آنجا که زخم‌ها در پوشش معده یا روده کوچک است، درد به‌طور کلاسیک در ارتباط با ترشح اسید در روده‌ها است و در آن زمان اتفاق می‌افتد؛ درد معمولاً بین وعده‌های غذایی و در شب زمانی که اسید در معده وجود دارد، اما هیچ غذایی برای عمل به‌عنوان یک بافر وجود ندارد، شروع می‌شود.

برای درمان زخم معده در طب نوین، معمولاً از دارو‌های مختلف شیمیایی استفاده می‌شود که گاهی عوارض این دارو‌های شیمیایی برای بیمار از اصل عارضه زخم معده نیز شدیدتر است!

اما در طب سنتی و طب ایرانی ــ اسلامی درمان‌های ساده متعددی برای زخم معده وجود دارد از جمله این درمان بسیار ساده: (اگر بعد از صرف غذا، ۳ قاشق روغن بادام شیرین اصل میل کنید و تا یک ساعت چیزی نخورید، سخت‌ترین زخم معده هم درمان خواهد شد)

در ادامه مطلب به درمان زخم معده در طب سنتی به صورت حرفه ای تر میپردازیم.

درمان با طب سنتی

۵گرم مغز دانه هل را نرم سائیده با ۱ فنجان آبجوش دم کرده بنوشید

۱۰ گرم شاهتره+ ۱۰ گرم بومادران+ ۱۵ گرم زنیان+ ۱۵ گرم بادیان+ ۴۰ گرم شیرین بیان+ ۲۰ گرم آویشن

روزانه یک قاشق غذاخوری از پودر مخلوط رو در دو لیوان آبجوش کمی جوشانده، صاف کرده و قبل از هر غذا یک سوم از آنرا میل کنید.

مقداری دارچین را به یک قاشق عسل اضافه و میل کنید.

مصرف این ماده درست مانند آب روی آتش عمل کرده و به سرعت احساس راحتی خواهید کرد.

مقدارى از موم عسل را در روغن کنجد حل کنید  و چند روزى بخورید.

 

درمان زخم معده٬ درمان زخم معده استاد خیراندیش٬ درمان زخم معده با روغن بادام شیرین٬ درمان زخم معده با طب سنتی٬ درمان زخم معده با گیاهان دارویی٬ درمان زخم معده حکیم خیراندیش٬ درمان زخم معده خیراندیش٬ درمان زخم معده در طب بوعلی٬ درمان زخم معده در طب سنتی٬ درمان زخم معده دکتر خیراندیش٬ درمان زخم معده شدید٬ درمان زخم معده عصبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا